השתלת שיער

תיקון השתלת שיער
אין דבר מאכזב מאשר להשקיע כסף, זמן ומאמץ בבחירת המקום לעשות השתלת שיער, להמתין בציפייה לצמיחה של השיער החדש ואז לגלות את הפער בין הציפיות שהיו בתחילת התהליך לתוצאה הסופית שלעיתים לא מוצלחת. אין ספק שעם כל ההליך המורכב הזה – תוצאות מאכזבות הן בהחלט דבר שאף אחד מאיתנו לא רוצה להתמודד איתו. 

תוכן עניינים

אז מה זו השתלת שיער לא מוצלחת? השתלת שיער היא תהליך קצירת זקיקים מאזור תרומה איכותי (העורף וגם מעל האוזניים)  ושתילה שלהם באזור הקדמי או האחורי של הראש. על פי כל המחקרים שפורמו בנושא, תהליך זה מעניק אחוזי קליטה גבוהים (98%) מה שאומר שהרוב המוחלט של השיער שהושתל בהינתן סביבת השתלה בריאה, ייקלט ויצמח. אז איך בכל זאת קיימת לעיתים הרגשה של אי שביעות רצון? ממה? 

מניסיוני האישי, הכולל ליווי של טיפולים אלקטיביים רפואיים אסתטיים כבר מעל 25 שנה, הפער הגדול והרוב המוחלט של אי שביעות רצון מתיקונים אסתטיים נובעים מפער הציפיות לפני הטיפול ולנוכח התוצאה. מהבטחות גדולות טרום הטיפול (גם כאלו שלא בהכרח אפשר להשיג), הגורמות לשליפה מהירה יותר של כרטיס האשראי – לעיתים לא נותר מלבד תחושות אכזבה קשות ואי שביעות רצון מהתוצאה. הבטות לחוד, מציאות לחוד.

בואו נבחן אם כן מספר אירועים שיכולים לייצר פער ואכזבה או אי שביעות רצון מהתוצאה.

פער בהבטחת כמות זקיקים גדולה משמעותית לעומת כמות זקיקים שהושתלה בפועל

במעמד הייעוץ, מבטיחים הבטחות מוגזמות שלא תואמות את היכולת של משתיל אחראי להצליח להוציא זקיקים מהאזור התורם, מבלי לבצע בו נזק (לקוח שהובטחו לו 5000 או יותר זקיקים ובפועל הושתלו רק 3500). זהו פער שיכול לייצר צפיפות דלה, כיסוי משמעותי פחות של אזורי ההשתלה ובסופו של יום – לתוצאה השתלה מאכזבת.  

אם בתהליך הייעוץ היה מוסבר ללקוח בתיאום הציפיות האישי שלא ניתן לקחת יותר מ- 3500 זקיקים, וכן כמות כזו מותאמת לאזור השתלה יחסית מצומצם ביחס לאזורי ההקרחה, הלקוח היה יכול להבין מה סוג התוצאה שהוא יכול לצפות לה וכאמור, לא להתאכזב מהתוצאה. על ידי תיאום ציפיות אישי, הלקוח נוטל אחריות אישית גם על סוג התוצאה המצופה והאופציה לאכזבה מהתוצאה שמתקבלת מצטמצמת משמעותית.    

להראות ללקוח בגיל 50 תמונות השתלות מוצלחות של צעירים בני 30 – 25

גם מהלך כזה מצייר ציפיות לא סבירות ללקוחות. במגוון של פרמטרים, השתלת שיער בגיל צעיר לא בהכרח דומה לתוצאה של בני 50 ומעלה. קצב הצמיחה שונה משמעותית, איכות האזור התורם שונה וסביר להניח שאזורי הקרחה גדולים ונרחבים יותר.  

הבטחות, הבטחות, הבטחות  – "זה לא כואב", "זה פשוט", "אפשר לעשות את זה לבד מה הבעיה?"   

השתלת שיער הוא מהלך אגרסיבי על הקרקפת לאורך שעות ארוכות. למי שבוחר לבצע השתלה בחו"ל ובעיקר בטורקיה שם הרוב המוחלט של הצוותים לא דובר אנגלית (אפילו לא בסיסית). ביצוע ייעוץ ולקיחת החלטות בנוגע להשתלה לראשונה רק בחו"ל, בשפה שהיא לא שפת האם, מעמידה את הלקוח.ה במצב בו קשה לסגת ממנו מהסיבה שאתם כבר שם – מה עכשיו תתעקשו להבין? תחזרו לארץ בלי השתלה כי לא הבנתם מה הולך לקרוא? או לא קיבלתם תשובה מדוייקת לשאלה שלכם?…  ההחלטות החשובות נמצאות בידיים של מי שמחר בבוקר לא יזכור מי אתם. ולכן אנו מקפידים על ייעוץ מלא מורחב ואישי פה בארץ שתקבלו את כל ההסברים וכל התשובות טרם הגעתכם ליום המיוחל. מי שלא מספר לכם כי הזריקות המאלחשות כואבות מאוד – וחשוב להסביר את זה כדי לאפשר ולהציע פתרונות טשטוש למי שמכיר את סף הכאב שלו.  

איבוד שיער אחרי השתלה – Shock loss – זמני או קבוע 

איבוד שיער אחרי השתלה היא אחת התופעות שפחות מדברים עליה – למה? כי זה לא שיווקי לדבר על האופציה לאבד שיער לאחר ביצוע השתלת. איבוד שיער אחרי השתלת שיער היא תופעה מוכרת, אך קיימת אפשרות לעזור ולמנוע תופעה זו. (מומלץ לקרוא מאמר בנושא שימור שיער) 

איבוד שיער זמני – עשוי להיגרם כתוצאה מההלם שכל אזור הראש והקרקפת עוברים בעקבות תהליך ההשתלה. זו תופעה זמנית המתרחשת באחוזים נמוכים יחסית של השתלות, כאשר מדובר על נשירה של השיער הקיים ולא זה המושתל (שייקח לו זמן לצמוח). תופעה זו מתרחשת בחודשים הראשונים לאחר ההשתלה ובתוך 3-4 חודשים נוספים מחזירה את עצמה בצורה מלאה, ולעיתים היא יכולה לכלול גם איבוד שיער באזור התורם לא רק בשיער הטבעי באזור המושתל. 

איבוד שיער קבוע  – זו כבר תופעה מטרידה יותר המתרחשת ספציפית באזור ההשתלה וגורמת לאיבוד השיער הטבעי ולא השיער המושתל.  

השתלות מעורבות – השתלות המבוצעות כאשר על אזור ההשתלה יש ונוכח גם שיער טבעי מקורי. מדובר על השתלות על פי סולם נרווד בטווחים של 1-5. לקוחות שהם קרחים לגמרי (נרווד 6-7) – לא צריכים להיות מודאגים מהתופעה הזו.  השתלות מעורבות שלא מטופלות נכון, יאבדו שיער קיים בתהליך של שנה שנתיים מהשתלה. נוכל לראות השתלות שנראו מעולה בשנה הראשונה לאחר השתלה – אך דלילות גבוהה כבר במהלך השנה השנייה או אף לפני כן.

אז מה קורה לנו אחרי השתלה? אנו מביאים לאזור ההשתלה (ליד השיער הקיים) שיער עם תכונות  גנטיות עמידות יותר – זה שיער חזק יותר לכן הוא נקרא שיער "תרומה". שמים אותם ביחד על אותו אזור מחיה ואז מתחילה "מלחמה" על מקורות מזון, אם מקורות המזון מוגבלות השיער המוחלש יותר יפגע ראשון וינשור. בדר"כ לקוחות אלו יחשבו שההשתלה שלהם לא מוצלחת, אבל האמת שמה שנשר זה השיער הטבעי שלהם, ומה שלא מוצלח פה זה דווקא חוסר ההכנה או ההסברים המקדימים והמפורטים בטרם ההשתלה. חשוב לאפשר ללקוח לקבל את ההחלטה הנכונה – האם נכון לו כרגע לבצע השתלה בהינתן כל המידע ואם החליט שכן  – מה המשמעות של ההחלטה, הן בהקשר של השיער הקיים והן מבחינת מגוון האופציות לשימור. 

השתלות שיער לא מוצלחות או כושלות  – סיבות רפואיות 

השתלה כושלת יכולה להתרחש במקרים בהם מצב בריאותו של הלקוח לא מאפשר סביבה בריאה להתפתחות של הזקיקים ולכן, אבחון וסינון לקוחות המותאמים להשתלה טרום התהליך היא חשובה מאוד. 

דבר נוסף וחשוב ביותר הוא מילוי שאלון רפואי שלוקח בחשבון מחלות כמו: לחץ דם, סוכרת, שימוש במדללי דם, מחלות עור כגון פסוריאזיס סבוראה, דלקות חוזרות בבסיס השערה ועוד. מחלות אלו יכולות להביא למצב בו ההשתלה תבוצע  בצורה מקצועית – אבל לא תיקלט בצורה מלאה ותקינה ולכן תיראה פחות טוב מהציפייה.  

האם כולם יכולים לתקן השתלה ראשונה? 

ברוב במקרים ניתן לתקן או לבצע השתלה נוספת לעיבוי או להוספת אזור השתלה נוסף, אבל לא תמיד ולא בכל מחיר.  מתי אי אפשר? בעת אילוץ של האזור התורם שלא מאפשר לבצע השתלה שנייה מחשש לנזק לאזור וכן, אילוצים של שבילים לא מספיק פנויים לביצוע השתלה נוספת מבלי לגרור נזק להשתלה שכבר נקלטה.   

לסיכום, חשוב להתעקש לבצע תיאום ציפיות מלא, אישי ופרונטלי בטרם ההשתלה. חשוב להתעקש לקבל אחריות מלאה על הביצוע ולהעלות את האפשרות מה קורה אם לא מרוצים. חשוב להתעקש לשלם פה בארץ ולא במזומן  בקליניקה בארץ זרה שבה אין לכם שום שליטה. חשוב להתעקש שיהיה לצדכם רופא עור ישראלי שיכול לראות אתכם אם יש בעיה. חשוב להתעקש על תחקור המצב הרפואי שלכם לפני שמגהצים לכם את כרטיס האשראי.  

על מנת שלא תצטרכו לחוות תיקון השתלת שיער, אנחנו ממליצים לכם לבחור מראש במכון שידאג לכך שהתוצאות שתקבלו יהיו לא פחות ממדהימות! עם איילת גייר תוכלו להיות בטוחים שאתם מבצעים השתלה במקומות הכי מקצועיים בארץ ובחו"ל, על מנת לקבל תוצאות השתלת שיער נהדרות שישאירו אתכם עם הטעם הטוב שאותו אתם מצפים לקבל. 

איילת גייר – הבחירה הנכונה שלכם להשתלת שיער. צרו קשר במספר הטלפון *2127.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן