הסיבות להתקרחות בקרב גברים

תוכן עניינים

השיח סביב נושא השתלות שיער, הולך ומקבל בשנים האחרונות מקום נרחב יותר בקרב גברים ונשים כאחד. היות ובעבר לא היו שיטות פשוטות ונגישות להשתלת שיער, הנושא לא ממש היה מדובר אולם היום,  בעקבות התפתחויות טכנולוגיות ענפות, ניתן להבחין במספר שיטות נגישות ונהדרות להשתלת שיער יעילה ואפקטיבית. אז רגע לפני שאנחנו מדברים על השתלות שיער, בואו נבין מהן הסיבות להתקרחות בקרב גברים ונכיר את התפתחות התחום מקרוב.

כאשר מדברים היום על הסיבות להתקרחות בקרב גברים, אפשר למנות כמה מהן שאחוז הגברים שמכירים אותן מקרוב הוא גבוה במיוחד:

1. גנטיקה  –  הסיבה הגנטית היא אחת הסיבות המוכרות והנפוצות ביותר להתקרחות בקרב גברים בנים שהאבות שלהם מקריחים. קיימת סבירות גבוהה מאוד שגם הם יקריחו, כמו גם סגנון ההקרחה והיכן היא נעצרת (על פי סולם נורווד).   

2.  מתח – התמודדות עם מצבים נפשיים קשים שונים, עלולה להוביל בהחלט להתקרחות בקרב גברים.

3. טראומה – מתוארים מקרים בספרות על תגובה בסגנון "שוק", שיתכן ויעבור על גברים אחרי תאונה קשה,  אירוע ברמת מתח גבוה או מסכן חיים. במקרים אלו התגובה של הגוף היא נשירת שיער, לפעמים קיצונית ופתאומית, ולפעמים תוך תחילת תהליך ארוך עד להתקרחות.

24. מחלות – גברים המתמודדים עם מיני מחלות הגורמות לשיער גופם לנשור, בין אם המחלות הן אלו שגורמות להתקרחות באופן ישיר, ובין אם טיפולים רפואיים הם אלו שגורמים לה להתרחש.

5. תזונה ועישון – סגנון חיים שיש בו תזונה לקויה ועישון, סביר שלא יהווה סביבה תומכת לגוף לא רק לשערות הראש. 

אבל הסיבה העיקרית והמובהקת לנשירת בקרב כל הגברים בכלל, קשורה בפעילות הורמונלית ובתהליך היקשרות של רצפטורים של הורמון הטסטוסטרון בגוף שלהם. הטסטוסטרון מעודד בין היתר גם צמיחת שיער באזורים מגוונים בגוף של גברים (בית השחי, חזה, גב וכו'), אבל לא כל השיער בגוף מגיב בצורה זהה.
חוקרים מצאו כי האנזים 5 אלפא רדוקטאז הופך את הטסטוסטרון לצורה בלתי פעילה הנקראת DHT, הגורמת לנשירת שיער ולהתקרחות מהראש רק באזורים ספציפיים. שאר שיער הגוף וגם חלקים משיער הראש (האזור התורם – אזור העורף ומעל האוזניים) נותרים אדישים לפעילות של ההורמון. לכן, אנו יכולים לראות גברים שעירים מאוד באזורים בגוף כמו חזה, כתפיים, גב – אבל קרחים בראש. 

למי שקירח או בתהליך נשירה משמעותי או התחלתי, שווה לעצור בכל שלב, להגיע לייעוץ ולקבל מענה ראשוני איך נכון להתמודד ומה האופציות שניתן להציע למצב האישי של כל אחד. השתלת שיער היא פתרון מעולה, טבעי ויציב אבל היא לא מתאימה לכולם ולא בכל שלב היא מומלצת.

כיצד ניתן להתמודד עם התקרחות בקרב גברים?

השתלות שיער היום הן דבר נפוץ ביותר וכיום תוכלו לבחור מבין השיטות השונות. לכל שיטה יש את המאפיינים המיוחדים שלה ואת היתרונות והחסרונות המשוייכים לה. כדאי לברור בין השיטות רגע לפני שניגשים לטיפול עצמו בפועל. השיטות המוכרות הן שיטת FUE ושיטת DHI, שמוצעות היום על ידי קליניקות רבות בעולם.

לא מעט אנשים שחווים על בשרם את הסיבות להתקרחות בקרב גברים, נמנעים מראש מאופציית הטיפול בבעיה, ולמה? כי הם מעדיפים שלא להיגרר אל תוך סבב של טיפולים, הליך החלמה ארוך ועוד. חשוב לדעת – אם אתם סובלים מהתקרחות, אין כל סיבה לוותר על השתלת שיער.

כיום ישנם הליכים המתבססים על שיטות מתקדמות ופשוטות ביותר, שמאפשרות להגיע לתוצאות לא פחות ממושלמות. אם אתם מעוניינים להחזיר לעצמכם את הביטחון העצמי שלכם, להרגיש בנוח עם כל יציאה שלכם מהבית, להיראות כמו שתמיד חלמתם ולאפשר לעצמכם להתנהל בצורה טבעית ונינוחה עם עצמכם – השתלות שיער הן בדיוק בשבילכם.

כאמור, השיטות כיום פשוטות למדי המאפשרות טיפולי השתלת שיער במינימום של כאבים ובמקסימום של תוצאות, כך שכל גבר יוכל לחזור למצב שיער קודם. בחלק מהמקרים, בעיקר בגילאים צעירים עד גיל 30 או במצבים בהם ההתקרחות אינה מסיבית וגדולה, ניתן להחזיר שיער מלא ושופע ממש כמו שהיה בתחילת הדרך. חשוב להבין,  בגיל מתקדם ובמצב של קירחות ברוב אזורי הראש, השיער לא יחזור להיות צפוף, מלא ועמוס כמו בגיל צעיר.  

תיאום ציפיות ריאלי, אמיתי ומותאם למצבך האישי – הוא קריטי לפני שמקבלים החלטה לגשת לתהליך של השתלת שיער. התקשרו עוד היום 2127* ותנו לאיילת גייר – החברה הבינלאומית לרפואה אסתטית להעניק לכם מגוון פתרונות לנשירת שיער, התקרחות והשתלות שיער בארץ ובחו"ל.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן