כמה השתלות שיער צריך ואפשר לעשות?

תוכן עניינים

לא מעט נשים וגברים בעולם סובלים משיער דליל, שאינו מספק להם את המראה החיצוני אליו הם שואפים. אם עד לפני כמה שנים לא היה ניתן לספק שום פתרון לבעיה זו, הרי שהיום השתלות שיער הן הפתרון האולטימטיבי עבור כל מי שמעוניין ליהנות משיער שופע, צומח ומלא. היות והשתלות שיער הן תחום שהולך ומשתכלל עם השנים, עם עוד ועוד התפתחויות ושיטות מתקדמות, כדאי להבין כמה השתלות שיער צריך לעשות על מנת להגיע לתוצאות המצופות.

השתלות שיער איך זה עובד?

באופן עקרוני, השתלות שיער הן הליך הכולל הוצאת זקיקי שיער מאזור העורף ומעל האוזניים, הנחשבים אזורי התרומה בהם גדל שיער חזק ובריא שמותאם לצורך התרומה והשתלתם באזורים שבהם לא צומח שיער – באזורי ההקרחה. הליך השתלת הזקיקים נחשב הליך בעל רמת פולשנות מזערית במיוחד, ולכן הוא אינו כולל הרדמה מלאה, אלא הרדמה מקומית בלבד. מדובר על טיפול שנעשה בצורה עדינה וממוקדת כך שתתקבל תוצאה מצוינת בכמה שפחות כאב.

כמו כל הליך רפואי, גם השתלות שיער ילוו בכאבים בעיקר באזור התורם ועד כחודש לאחר ההשתלה. נוסף על כך, תידרש הימנעות מפעולות כמו חבישת כובעים, חשיפת הראש לשמש, חפיפת השיער וסיבון הראש – כל אלו במשך הימים או השבועות הראשונים שלאחר ההשתלה ובהתאם להוראות הקליניקה.

כמה השתלות שיער צריך לעשות? זה תלוי.

כמות השתלות השיער שאותה צריך לעשות, תלויה במספר גורמים. בין היתר, יילקחו בחשבון נתונים כמו כמות האזורים שזקוקים להשתלה, רמת הדילול של השיער הקיים, כמות זקיקי השיער שבהם ניתן לעשות שימוש לצורך ההשתלה, סוג השיער (דק, עבה, מקורזל, וכו') שיטת ההשתלה ועוד.

באופן כללי ניתן לומר שהשתלת שיער יכולה להסתכם בסשן טיפולים אחד, אך הן בהחלט יכולות להתפרס גם על פני כמה וכמה סשנים. לדוגמא, במקרה שרמת ההקרחה היא מלאה (6-7 ע"פ סולם נרווד), כלומר קרחת מבריקה מאזור קדמת המצח והפנים ועד לאחורי הראש לתחילת אזור העורף,  ההשתלה בוודאות לא תתבצע בפעולה אחת אלא בשתיים. בדרך כלל נתחיל השתלה באזור הקדמי ורק לאחר מכן, כעבור בין 6-10 חודשים ולאחר שיקום אזור העורף,  ניתן יהיה לבצע השתלה שנייה ולטפל באזור האחורי.

רמת הציפיות של הלקוח נגזרת מההחלטה על כמה השתלות נצטרך לבצע. ככל שמוכנים להתפשר על רמת צפיפות נמוכה, אפשר לבצע השתלה על אזורים נרחבים יותר ובכך לכסות אזורי השתלה גדולים בסשן אחד של השתלה. חשוב מאוד: כאשר מציעים לכם השתלה אחת על אזורי הקרחה נרחבים וגדולים – יש להתעקש לראות תמונות של תוצאות דומות של השתלה על אזורים בגודל זה.

לקוחות עם שיער דק מאוד ועם איכות תרומה באזור העורף בעיקר של סינגלים – (זקיקים שמצמיחים שערה אחת מכל זקיק, להבדיל מדאבל – שתי שערות מזקיק או טריפל – שלוש שערות מזקיק) – צריכים לקחת בחשבון שצריך כמות גדולה יותר ולפעמים כפולה של זקיקים על מנת לכסות אזור יחסית קטן, ולכן במצבים אלו נכון לחלק את אזורי ההשתלה ולא לבצע בפעם אחת על מנת לא לקבל תוצאה מאוד דלילה.  

לקוחות צעירים בעלי אזור קודקוד שעדיין לא מספיק דליל – סובלים מנסיגה במפרצים ובקדמת הפנים. לקוחות אלו יתפתו לבצע השתלה מפוצלת גם במפרצים וגם בקודקוד, דבר שהוא לא מומלץ. אם הקודקוד עדין לא מספיק דליל וקיים שיער שמכסה את האזור אבל הוא דליל – לרוב מומלץ לפצל את ההשתלה.   

לסיכום: לא כל מי שביצע השתלה ראשונה בהכרח יכול לבצע השתלה שנייה. אזור התרומה מוגבל והשתלה נוספת יכולה לגרום נזק בלתי הפיך לעורף. חובה לחכות להחלמה מלאה ולבחון טוב טוב מול אנשי מקצוע האם העורף מוכן לקצירה נוספת ודילול נוסף של זקיקים.

מה לקחת מהמאמר?

  • לא למהר לבצע השתלה שנייה אלא לחכות שאזור תורם יחלים בצורה מלאה – אפילו עד שנה ויותר
  • לשקול לטפל בשיער חלש ודק באזורי ההקרחה לפני שמוותרים עליו לטובת השתלת שיער
  • תמיד להתחיל בקדמת הראש כדי להחזיר מראה טבעי לקדמת הפנים.  – לפעמים זה מייתר השתלה בקודקוד (ממילא לא רואים אותו…)
  • לא להתפתות להבטחות גדולות ולא מסויגות ולהתעקש לראות תמונות של לקוחות אמיתיים שטופלו
  • לא כולם מתאימים להשתלה שנייה – צריך לבדוק ולהתייעץ!

לחברת איילת גייר הקליניקות המתקדמות ביותר בארץ עם המכשור והצוות הרפואי המתקדם ביותר, לצד שירות ללא פשרות, תמיכה וליווי צמוד גם לאחר הטיפול.

התקשרו עוד היום 2127* ואחת מ-6 הקליניקות שלנו ברחבי הארץ ישמחו לקבל אתכם באהבה, לייעוץ, אבחון ותיאום ציפיות בפגישה אישית ללא תשלום! 

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן