מה אסור לעשות לאחר השתלת שיער וכמה זמן

תוכן עניינים

השתלת שיער היא הליך רפואי אליו ניגשים אלפי נשים וגברים מדי שנה, בין אם בוחרים לבצע את ההליך בארץ בטורקיה או במקומות אחרים. מה שמשותף לכל המקומות שמציעים השתלת שיער, הוא הליך ההחלמה שמגיע לאחריו. היצמדות להנחיות הברורות מה אסור ומה מותר לעשות לאחר השתלת שיער, היא משמעותית לתהליך ההחלמה ולהצלחת ההליך. בואו נבדוק יחד.

3 ימים ראשונים להשתלה

שלושת הימים הראשונים לאחר השתלה הם ימים קריטיים –  ימים בהם חייבים לפעול בזהירות גדולה. הזקיקים שהשתלנו בראש היו מחוברים לשערה דקה ושברירית וצריכים שנשמור עליהם בתוך הקרקפת. שערה שתמצא את דרכה מחוץ לקרקפת, עלולה להוציא איתה את הרקמה שהיא בעצם "המפעל" שמייצר את השערות – ואז באותו מקום לא יגדל שיער חדש. המטרה העליונה היא שכל הערוצים/ חריצים – הבתים החדשים שחרצנו בקרקפת על מנת לקבל לתוכם את הזקיקים החדשים –  ייסגרו בצורה הרמטית, יינעלו על השערה ולא יאפשרו לרקמה לצאת.

הנחיות:

  • לא נוגעים בראש!
  • לא חופפים את הראש בימים אלו
  • מתקלחים צוואר ומטה
  • לא חובשים/מניחים שום סוג של כובע על הראש
  • ישנים על הגב בלבד, ישנים גבוה (45%) – חשוב שלא יהיה לכם נוח!! אם יהיה לכם נוח, תתהפכו במיטה וכל הזקיקים יישארו על הסדינים.

קפה – אחרי 24 שעות אפשר לחזור – אלכוהול – לא לצרוך עם אנטיביוטיקה.

עישון/ סיגריות – בשלושת השבועות לאחר ההשתלה יש להפחית את כמות סיגריות (עד 5 ביום), עדיפות למי שיכול להפסיק לגמרי. במקרים נדירים, עישון יכול לפגוע בתוצאות הטיפול.

עד 10 ימים מהשתלה

בין שבוע לעשרה ימים לאחר ההשתלה, הרקמה שהשתלנו הופכת חלק בלתי נפרד מרקמות הגוף ולכן, הניתוק שלה מהשערה הופך להיות פחות משמעותי. יש לנקות את הקרקפת משאריות הגלדים ולפנות מקום על הראש להמשך תהליך הצמיחה. אם נופלות שערות בתהליך השטיפה ביום העשירי – אין עם זה שוב בעיה.

  • אין לגרד את הראש – גם אם מאוד מגרד
  • אפשר להיעזר בכלי מרסס עם מים קרים מידי פעם להרטיב את האזור – זה יכול להרגיע.
  • אין לתלוש גלדים שמתייבשים על הקרקפת – הם יורדים לאחר ההנחיות לחפיפה ביום העשירי.

יש להימנע מפעילות גופנית שמעלה דופק ומאיצה את מחזור הדם כגון ריצה, הליכה מהירה, יחסי מין ועוד. חבישת כובע או מטפחת לאחר הטיפול – לאחר עשרה ימים אין מניעה לחבוש כובע או מטפחת על הראש בעיקר אם רוצים להגן מפני שמש. קסדה – רק לאחר חודש.  

חודש ראשון לאחר ההשתלה

  • יש לחפוף פעם ביום – אלא אם כן ניתנה הנחיה אחרת

(לעיתים במצב של קשקשים מומלץ לרדת ל- 2-3 חפיפות בשבוע)

  • שמש, בריכה, ים – יש להימנע חודש מינימום.

אין להיכנס לשום סוג של בריכה / ג'קוזי / סאונה רטובה או יבשה.

  • משחקי כדור שעלולים לפגוע בראש או אימונים הכוללים קרבות /נפילות/ חבטות – מינימום חודש לאחר הטיפול.
  • אין להשתמש בתכשירים קוסמטיים על השיער לפחות חודש וחצי לאחר הטיפול (ג'ל, טופיק וכו).
  • יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לשמש – לשים כובע!
  • אפשר לחזור להסתפר? – באזור התורם מיד שצריך,  אפשר גם עם מכונה בעדינות כי האזור רגיש. באזור המושתל – בחודש הראשון עדין אין שיער.

ככל שתשתפו פעולה בצורה מוחלטת ומסורה יותר לפעולות שאותן תידרשו לא לבצע, ככה תוכלו להבטיח לעצמכם הליך החלמה קצר יותר, ותוצאות טובות יותר להליך ההשתלה. הליך ההחלמה לא מסתיים כאן – השתלת שיער תדרוש מכם סבלנות לאורך זמן. השתלת שיער היא הליך שמומלץ להגיע אליו מראש עם סבלנות גדולה, משום שהליך ההחלמה הוא ארוך ומתפרס על פני חודשים רבים. כמובן שככל שיעבור הזמן, תוכלו כבר לבצע יותר ויותר פעולות, אולם בשלב הראשון כדאי להיות סבלניים ולהבין על מה אתם צריכים לוותר לתקופה הקרובה.

רוצים תוצאות מעולות? הקפידו על מה אסור לעשות לאחר השתלת שיער וכבדו את הזמן שההליך דורש. כל ביצוע של פעולה שאותה אסור לבצע במסגרת הליך ההחלמה, עלול לפגוע גם בתוצאות ההשתלה, ועלול לפגום ביכולת הזקיק להצמיח שערה חדשה. חשוב לעקוב אחר ההנחיות של החברה שאיתה בחרתם לבצע את ההשתלה על מנת להיות זכאים לאחריות על ההשתלה שלכם.  

מומלץ לבחור לבצע השתלת שיער באיילת גייר – החברה הבינלאומית להשתלות שיער. כך לא תופתעו לקרוא את המאמר הזה כי תקבלו הסברים מלאים והכנה טרום התהליך, כמו גם תוך כדי. אנו באיילת גייר מלווים אתכם בכל שלב ומקדימים להסביר ולהזכיר לכם מה טומן בחובו כל שלב בתהליך. התקשרו עוד היום 2127* ותנו לאיילת גייר –להעניק לכם מגוון פתרונות להשתלות שיער בארץ ובחו"ל.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן