מהו "אזור תורם" להשתלת שיער?

גבר מקריח נוגע בשיערו

תוכן עניינים

השתלת שיער היא טיפול שאותו עוברים עשרות אלפי גברים ונשים מסביב לעולם, מדי שנה ושנה. מדובר על תחום שהולך ומתפתח עם השנים עוד ועוד, ומהווה כיום פתרון אולטימטיבי על מנת לאפשר לאנשים ליהנות משיער שופע ועשיר, אחרי שאיבדו חלק או את כל השיער הטבעי שלהם.

כחלק מהליך השתלת שיער, יש כמה מושגים שצריך להכיר קצת יותר מקרוב, כמו אזור תורם, מה זה ולמה המושג הזה הוא קריטי להבנה ולהתאמה להשתלת שיער.

מי עושה השתלת שיער ולמה?

השתלת שיער היא טיפול שנועד לאנשים הסובלים משיער דליל או מאזורים קירחים משיער. לא מעט גברים צעירים סובלים ממראה שיער עם מפרצים שאינו מאפיין את גילם, והם בוחרים להשלים אותו באמצעות השתלת שיער. גם נשים רבות הסובלות מדילול שיער, בעיקר בשבילים רחבים לאורך כל קדמת הראש ומאחור, בוחרות גם הן בתהליך של השתלת שיער טבעי על מנת להוסיף שיער בקדמת הראש באמצעות השתלת שיער.

השתלת שיער היא השתלה עצמית – את.ה התורם של עצמכם!

תרומת השיער שאנו צריכים לצורך ההשתלה, נלקחת מהגוף של המטופל עצמו ורק שלו, וזאת על מנת שהתהליך יצליח והגוף לא ידחה את השיער, וכן שהשיער החדש שיצמח על הראש ישתלב עם שאר השיער הקיים וייראה זהה, דומה, בעל אותו מרקם (חלק מתולתל גלי ) ועם אותם פיגמנטים של צבע שיער ועובי שערה. כל שיער אחר שיושתל לכם על הראש –  אם הוא לא יילקח מהראש שלכם – הוא לא יראה טבעי וקיים סיכוי גדול שלא ייקלט בתהליך ההשתלה.

השתלות שיער שמתבצעות על ידי לקיחת שיער מאזורי גוף תורמים אחרים מלבד הראש, כמו זקן, חזה כתפיים וכו', מתנהלים וגדלים בצורה שונה משיער הראש ולכן לא מומלץ כלל לבצע השתלה מעורבת כזו, לפחות לא מבחינה אסתטית.

האזור התורם – מי באמת יכול לתת לי תרומה אם אני בכלל מקריח?

שיער הראש שניפגע הוא בדרך כלל השיער הקדמי שלנו. אצל גברים נראה את הפגיעה והנסיגה של השיער מקו הפנים והמצח ועד לתחילת קו העורף. גם נשים חוות דילול שיער בעיקר בקדמת הראש. מדובר על שיער שמלכתחילה הוא עדין יותר והוא לא מצליח להיות אדיש לפעילות ההורמונלית שפוגעת בזקיקי השיער (אלופציה – DHT).  

מחקרים רבים הוכיחו ובעיקר המציאות, כי שיער העורף + האזורים הטמפורליים (מעל האוזניים לכיוון העורף)  עמידים לפגיעה של ה-  DHTולכן, לא נראה נשירה או דילול שיער באזורים האלו.
גם גברים שמקריחים בצורה מלאה (נוורד 7), נראה אותם עם שיער מלא ובריא באזור צידי הראש והעורף. לכן, גם אצל גברים וגם אצל נשים אנו ניקח את תרומת הזקיקים לטובת ההשתלה מאזור העורף = אזור תורם.
השתלת שיער מבוצעת כאשר נלקחים זקיקי שיער מאזור התורם והם מושתלים באזורים הריקים.
ללא אזור תורם טוב ומשמעותי לא ניתן לבצע השתלה.
אזור תורם טוב? לא מספק? מהם הפרמטרים לבדיקת אזור תורם?

4 פרמטרים חשובים לבחינת האזור התורם:

  1. גודל האזור

אזור תרומה – צר ונמוך מאוד – בעיקר בשל הקרחה שיורדת כלפי מטה במורד העורף, מה שגורר שטח אזור תרומה קטן יותר. גודל האזור התורם משמעותי לכמות הזקיקים שנוכל לקצור ממנו – ככל ששטח אזור התרומה גדול יותר, כך נוכל לקחת בבטחה כמות זקיקים גדולה יותר מבלי לגרום נזק לנראות האזור. השתלות שיער איכותיות וטובות נמדדות במדד הצפיפות (ישנם מדדים נוספים אבל מדד הצפיפות הוא משמעותי מאוד). צפיפות ההשתלה היא פונקציה של כמות הזקיקים שאנו יכולים לקצור אזור שטח האזור התורם.

  • צפיפות השיער באזור התורם

אזור תורם יכול להיות רחב וארוך אך עדיין באיכות בינונית, אם רמת הצפיפות של השיער באזור נמוכה. אזור תורם בצפיפות נמוכה ייראה כך שניתן לראות את עור הקרקפת מבעד לשבילי השיער.
איכות השיער יכולה להיות טובה וגם שטח האזור, אך אזור תורם לא צפוף יגביל אותנו בכמות הזקיקים שנוכל לקצור ממנו.

  • עובי השערה – סוג השיער – אופי השערה

לכל אחד סוג שערה שונה על הראש. יש שיער חלק ודק, יש שיער מתולתל,  יש שיער אפרו סמיך ויש שיער דק ועדין כמו חוט משי. סוגי שיער שונים באים עם סט ייחודי של יתר הפרמטרים שאנו מדברים עליהם – צפיפות, איכות וגודל שטח אזור התרומה. ככלל, ככל שהשערות בהירות יותר – הן דקות יותר ופחות צפופות. שיער סמיך יותר נראה בדרך כלל בשיער כהה ומתולתל או אפרו. שערות שהלבינו בעיקר מעל גילאי 50 – יהיו דקות יותר משמעותית. איבוד הפיגמנט של השערה הופך אותה דקה ועדינה יותר.  

  • איכות זקיקי השיער  באזור התורם

איכות התרומה הנלקחת מהאזור תלויה בכמות הזקיקים המפוצלים באזור. שיער הראש שלנו בנוי מכמה סוגים של זקיקים. "השמות המסחריים" שלהם בענף שלנו הם, סינגלים, דאבלים וטריפלים.
הם מייצגים את כמות השערות שזקיק אחד יכול לתת. בייעוץ פרונטלי תוך הגדלה עם מכשיר שנקרא טריכוסקופ, ניתן לראות בצורה ברורה ומוגדלת את נקודות היציאה של הזקיק מהקרקפת.
אם מהזקיק יוצאת שערה אחת = סינגל (משתמשים בתרומה של סינגלים לבנות את קו השיער הקדמי הראשון, על מנת לייצר קו צמיחה ראשון עדין וטבעי). אם מהזקיק יוצאת 2 שערות = דאבל.
כ-100 זקיקים של שערות סינגל = 50 של שערות דאבל וכך הלאה…
אזור תורם טוב ואיכותי יהיה כזה שנראה בבדיקה כמות זקיקים מפוצלים גדולה. למה זה חשוב? מפני שככל ששיער התרומה מפוצל יותר, אפשר יהיה לקצור תרומה משמעותית יותר לכיסוי שטחים גדולים יותר. ככל שאזור תרומה מפוצל יותר נוכל לקחת פחות זקיקים ו"לפגוע" או לדלדל פחות את האזור התורם, ביחס לשטחי ההקרחה המיועדים לטיפול.

בדיקה פיזית של אזור תורם היא קריטית לבדיקת ההתאמה שלך לביצוע השתלת שיער. כדי לבחון את במקצועיות את הראש, חייב היועץ/רופא לראות את העורף שלכם בעיניים שלו, לגעת בשיער  ולבחון את כל הפרמטרים שדיברנו עליהם. רק כך אפשר לתת הערכה נכונה ומדויקת להתאמה לטיפול. חשוב לבנות תיאום ציפיות נכון על אזורי ההשתלה, ואת כמות הכיסוי שאפשר לבצע באזור. זו כמובן לא בדיקה שיכולה להיעשות מתמונות שנשלחות בוואטסאפ.  

מומלץ לבחור לבצע השתלת שיער באיילת גייר – החברה הבינלאומית להשתלות שיער. כך לא תופתעו לקרוא את המאמר הזה כי תקבלו הסברים מלאים והכנה טרום התהליך, כמו גם תוך כדי. אנו באיילת גייר מלווים אתכם בכל שלב ומקדימים להסביר ולהזכיר לכם מה טומן בחובו כל שלב בתהליך. התקשרו עוד היום 2127* ותנו לאיילת גייר – להעניק לכם מגוון פתרונות להשתלות שיער בארץ ובחו"ל.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן