תהליך השתלת שיער: פירוט מלא

תוכן עניינים

שיער מלא ובוהק נתפס בדרך כלל כסימן לבריאות טובה, ואכן רובנו מתייחסים לשיער, לבריאות טובה ולנעורים כמובנים מאליהם כלומר עד שהם נעלמים

כדאי לדעת כי נשירת שיער, אובדן שיער והתקרחות עלולים להופיע בקרב נשים וגברים בריאים. החוויה של התקרחות השיער כרוכה בהתמודדות אישית ובהסתגלות למצב החדש. אולם, במאה העשריםואחת, במילניום השלישי, קיימות שיטות עדכניות ויעילות, באמצעותן ניתן לבצע השתלת שיער ולהחזיר את המראה של ראש מלא, או לפחות שיער מלא יותר.

אם דילול עליון או קירחות באמת מפריעים לך, ההליך של השתלת שיער יכול להיות אחת הדרכים להרגיש ביטחון גבוה יותר במראה שלך.

מהי השתלת שיער?

זהו סוג של ניתוח או הליך המזיז, או מתיק, שיער מהמקום בו הוא נמצא, אל אזור אחר עם שיער דק או ללא שיער. רופאים מבצעים השתלות שיער מאז שנות החמישים של המאה הקודמת, אך הטכניקות של השתלת שיער השתנו מאוד בשנים האחרונות.

בדרך כלל ההליך מתבצע במתקנים רפואיים. ראשית, המנתח מנקה את קרקפתך ומזריק תרופות כדי להקהות את החלק האחורי של הראש. הרופא שלך יבחר אחת משתי השיטות להשתלה: ניתוח רצועת יחידת הזקיקים (FUSS) או מיצוי יחידת זקיקים (FUE).

עם FUSS, המנתח מסיר רצועת עור בגודל 6-10 אינץמאחורי ראשך. הוא מניח אותו בצד ותופר את הקרקפת. אזור זה מוסתר מיד עלידי השיער סביבו.

לאחר מכן, הצוות המנתח מחלק את רצועת הקרקפת שהוסרה ל -500 עד 2,000 שתלים זעירים, כל אחד מהשתלים יהיה עתה עם שערה יחידה או עם שערות בודדות בלבד. מספר השתלים וסוג השתלים המתקבל תלוי בסוג השיער שלך, באיכות, בצבע ובגודל האזור בו מתקבלת ההשתלה.

אם מדובר בהליך ה– FUE, הצוות המנתח יגלח את גב הקרקפת שלך. לאחר מכן, הרופא יסיר משם זקיקי שיער בזה אחר זה. האזור של נקודות קטנות אלה נרפא ושיערך הקיים יכסה את האזור.

לאחר נקודה זו, שני ההליכים זהים. לאחר שהוא מכין את השתלים, המנתח מנקה ומקהה את האזור אליו השיער מיועד, יוצר חרירים, או חריצים, בעזרת אזמל, או מחט, ומניח בעדינות כל שתל באחד החורים. המנתח בשלב זה ככל הנראה יקבל גם עזרה מחברי צוות אחרים לשתילת השתלים.

בהתאם לגודל ההשתלה המתבצעת, התהליך יימשך כ– 4 עד 8 שעות. יתכן שיהיה צורך בהליך אחר בהמשך, אם איבוד השיער יימשך, או אם רוצים שיער עבה יותר.

ציפיות והתאוששות

לאחר הניתוח, הקרקפת עשויה להיות רכה מאוד. יתכן שיהיה צורך ליטול תרופות נגד כאבים למשך מספר ימים. המנתח שלך ילביש תחבושות מעל הקרקפת לפחות למשך יוםיומיים. הוא יכול גם לרשום לך אנטיביוטיקה או תרופה אנטידלקתית אותה יהיה עליך ליטול למשך מספר ימים

רוב האנשים מסוגלים לחזור לעבודה יומיים עד 5 ימים לאחר הניתוח.

תוך שבועיים עד 3 שבועות לאחר הניתוח, השיער המושתל ינשור, אך עליך להתחיל להבחין בצמיחה חדשה תוך מספר חודשים. רוב האנשים יראו 60% מצמיחת השיער החדשה לאחר 6 עד 9 חודשים. יש מנתחים הרושמים, בנוסף להתערבות המתוארת, גם טיפול תרופתי המיועד להמריץ את צמיחת השיער כדי לשפר את גידול השיער לאחר ההשתלה.

מה קורה בתהליך השתלת שיער?

תהליך השתלת שיער הוא תהליך שאליו מגיעים נשים וגברים רבים ברחבי העולם במטרה לאפשר לעצמם להנות מאותו שיער שהיה להם בעבר. נשירת שיער מתרחשת בגילאי המעבר וגם בעקבות סיבות רפואיות וגנטיות שונות, ולכן גברים ונשים רבים מוצאים את עצמם מסתכלים במראה וממש לא מזהים מי נמצא שם.

תהליך השתלת שיער בא במטרה לפתור בדיוק את הבעיה הזו, ולאפשר לכם להחזיר לעצמכם את מראה השיער הבריא, השופע והמלא.

תהליך השתלת שיער: כל מה שרציתם לדעת

אז בשלב הראשון תצטרכו לבחור את הקליניקה שדרכה תעשו השתלת שיער. ככל שהקליניקה תהיה בעלת ניסיון רב שנים יותר ותאספו עליה כמה שיותר המלצות, כך תוכלו להבטיח שאתם עושים את הבחירה הנכונה בקליניקה שתבצע עבורכם תהליך השתלת שיער איכותי, מקצועי והכי חשוב – כזה שתהיו שלמים איתו ושמחים בו.

בשלב שלאחר מכן תוכלו להיפגש עם הרופא המומחה שייעץ לכם בדיוק מה כדאי לעשות בהשתלת שיער הספציפית לכם. תוכלו לדבר על סוג הטיפול, לבחור צורת שיער שמתאימה לכם, כאשר ברוב המקרים תיבחר צורת השיער שאתם כבר מכירים עליכם, וכמובן לקבל טיפים וליווי להתנהלות שלפני ואחרי מעבר התהליך.

דברים שחשוב לדעת לפני שניגשים אל תהליך השתלת שיער

עוד לפני הפירוט המלא, חשוב לנו לציין בפניכם כמה דברים חשובים. קודם כל, חשוב לדעת שתהליכי ההחלמה מתהליך השתלת שיער משתנים ממטופל למטופל ותלויים בגורמים כמו מצב רפואי, גיל, סוג השיער ועוד. לכן, אין לצפות שתהליך השתלת שיער אחד יהיה דומה לתהליך השתלת שיער אחר, כאשר תוכלו כמובן להתבסס על המלצות וניסיון של מישהו אחר אך כדאי לא לצפות למעבר זהה של התהליך.

בנוסף, גם המחיר של תהליך השתלת שיער יהיה שונה ממטופל למטופל ובהתאם לאותם הגורמים שפירטנו קודם לכן ועוד כמה גורמים נוספים.

תהליך השתלת שיער: שלב אחר שלב

תהליך השתלת שיער עובד בצורה שבה מושתלים חלקיקי עור שמכילים זקיקי שיער באיזורים מקריחים, או שרק הזקיקים עצמם מושתלים באותם האיזורים. לכל קליניקה יש את שיטות ההשתלה שלה, כאשר כולן מתבססות באופן כללי על אופן ההשתלה הזה.

חשוב לדעת שלתהליך השתלת שיער מתווסף גם תהליך החלמה שנמשך בערך שנה. לא מדובר כאן על תהליך החלמה שימנע מכם לנהל את אורח החיים הרגיל שלכם, אולם רק לאחר כשנה תוכלו לקבל אינדיקציה האם תהליך השתלת שיער שעשיתם היה מוצלח לחלוטין, כאשר במהלך השבועות יתקיים תהליך ריפוי וגם צמיחה של השיער.

תהליך ההחלמה – נקודות ציון ששווה להכיר מראש

אז קודם כל בתום תהליך השתלת שיער ממש לא כדאי לצפות לראות תוצאות מיידיות, וסביר מאוד להניח שבסוף הטיפול תסתכלו על המראה ותראו בדיוק את מה שראיתם מלפני הטיפול. זה לא הזמן להתאכזב, וחשוב להגיע לתהליך השתלת שיער עם הסבלנות הראויה.

בתקופה שבין שמונת השבועות הראשונים לאחר הטיפול ועד ששה עשר השבועות שלאחר הטיפול אנחנו מדברים על תקופת ההחלמה הראשונית. חשוב מאוד לדעת שבשלב הזה עלולות לנשור שערות מהאיזורים המושתלים – מדובר בעניין נורמלי לחלוטין שמהווה חלק בלתי נפרד מהתהליך.

תחילת הצמיחה – מתחילים לראות תוצאות

בתקופה שבין ששה עשר השבועות מרגע הטיפול ועד שלושים ושניים שבועות מסיומו תתחילו לראות את צמיחת השיער שלכם לראשונה. גם כאן חשוב להבין שלא תגדל לכם רעמת תלתלים שופעת באופן מיידי או הבלורית מימי הצבא שלכם פתאום תפציע, ממש לא, אבל בהחלט מדובר כבר על קצב צמיחה שנותן צורה לשיער שלכם.

במקביל לזה שקצב הצמיחה הוא איטי וזהיר, חשוב להיות כאן עם היד על הדופק ובהחלט לצפות להתחיל לראות צמיחה שמזכירה את מה שדובר עליו בפגישת הייעוץ עם הרופא המומחה. במידה ואתם עוד לא רואים תוצאות – יהיה זה זמן מצוין להרים טלפון לקליניקה ולוודא שכל בסדר.

"או, זה כבר מה שאני מכיר!"

בחלוף עוד כמה שבועות ועד תקופה של תום 48 שבועות מרגע סיום תהליך השתלת שיער כבר תראו איך השיער שלכם מקבל את צורתו המלאה עם שערות חזקות, מלאות ובריאות – ממש כפי שרציתם בהתחלה. זהו תחילתו של סוף התהליך.

סיכונים ועלויות טיפול

מחיר השתלת שיער תלוי במידה רבה בכמות השיער אותו מבקשים להזיז.

כמו בכל סוג של התערבות רפואית, לסיכוי של צמיחת שיער חדש במראה טבעי, בעקבות השתלות שיער יש סיכונים מסוימים. סיכונים אלה אינם קבועים, אך הם כוללים צלקות שיער, דימום, דלקת או זיהום, הניתנים לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה, היכולה להקל על הבעיה

כדאי לשוחח עם הרופא שלך על סיכונים אלה וכמה שיפור מצופה לקבל מהניתוח. הרופא יכול לעזור לך להחליט אם זו אפשרות טובה עבורך.

חלפה שנה? זה הזמן לגשת אל התוצאות

רק בחלוף שנה מרגע סיום הטיפול תוכלו כבר באמת להבין האם קיבלתם את התוצאות שרציתם לקבל. קיימים מקרים שבהם תהיה שביעות רצון מלאה מצד המטופלים ויהיו גם מקרים שבהם תהיה שביעות רצון חלקית, שבמסגרתה תישקל השתלת שיער נוספת. כל זאת, כמובן, בהתייעצות מלאה עם הרופא המומחה שאיתו עברתם תהליך השתלת שיער, ורצוי כמובן לשתף אותו בכל שלב בדרך.

אנחנו מקווים שתהיו מרוצים מהתוצאות ושתחזרו להיות גאים ושמחים עם השיער שלכם. שיהיה בהצלחה!

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן