הבדלים בין גברים ונשים – נשירת שיער

גבר נוגע בשיער עם חולצה סגולה ומחייך

תוכן עניינים

נשירת שיער היא אחת הבעיות הידועות ביותר והיא מדירה שינה מעיניהם של גברים רבים ונשים רבות בעולם ובישראל בפרט, והיא אחת אם לא היחידה שמשותפת לגברים ונשים כאחד. אך עם כל דמיון ישנו גם שוני גדול והסיבות שבגינן יכולה להגרם נשירת שיער שונות מאוד מגבר לאישה. אז מה בעצם הוא גרעין השוני, מתי פחות או יותר יחווה כל מין ומגדר את השינויים בגופו שיעוררו ויגבירו את קצב נשירת השיער ומה בכל זאת כן משותף לשני המינים? הישארו איתנו ואולי גם תדעו כיצד ניתן להימנע.

נשירת שיער אצל נשים

נשים נוטות לחוות נשירת שיער בעיקר כאשר ישנם שינויים הורמונליים בגופן ובכל זאת אחוזי הנשים ששיערן נושר פחותים בהרבה מאחוזי הגברים. הזמנים בהם אישה תחווה נשירת שיער הם בעיקר בזמני הריון ולידה ואף בזמנים שלאחר הלידה –  בעיתים שכאלה יחולו שינויים רבים בהורמונים שעלולים לשבש את הצמיחה התקינה והקצב הטבעי של נשירת השיער.

תקופה משמעותית נוספת שבה ישנן נשים שעלולות לחוות נשירת שיער מוגברת היא כמובן גיל המעבר והמחזור השני לחיי האישה (כי גיל הבלות זה שם נורא לתקופה שבה אישה יכולה להרגיש בשיא המתמשך ביותר חייה). בתקופה הזו שבה ישנם שיניים הורמונליים משמעותיים הקערה יכולה להתהפך על פיה וקצב נשירת השיער עלול להאיץ.

נשירת שיער אצל גברים

אצל גברים הסיפור שונה. השינויים ההורמונליים הם עדיין המרכיב העיקרי לנשירת השיער אך הם באים בתצורה גנטית (שלפי השמועות מדלגת דור אך מחקרית אין מספיק ממצאים לתמוך בהשערה הזו). קרוב לוודאי שאם יש לכם מרכיב גנטי אשר גורם להתקרחות אתם נמצאים בקבוצת הסיכון הזאת. תאמינו או לא, אבל לטסטוסטרון יש תקפיד משמעותי בהאצת קצב נשירת השיער אצל גברים, – DHT  אנדרוגן שמייצר נזק ופגיעה לזקיקי השיער.

הסיבות המשיקות לנשירת שיער אצל גברים ונשים

ישנן מחלות רבות כגון סכרת או זאבת וכדומה שעלולות לגרום לנשירת שיער. הטיפול הכימותרפי שנועד למזעור תאי סרטניים בגוף הוא הגורם המשפיע ביותר לנשירת שיער, חולים רבים מאבדים את כל שיער ראשם בעקבות הטיפול הידוע.

וכמובן, ישנם גם הלחץ הנפשי ותזונה לקויה. חרדה ותזונה לקויה הם מפלצת שמזינה את עצמה (באופן אירוני) כאשר מדובר בנשירת שיער מאחר ושני אלו נתמכים זה בזו – לחץ נפשי גורם לתזונה לקויה שגורמת ללחץ נפשי עוד יותר וכן הלאה. השילוב בין השניים מניע את האצת קצב נשירת השיער ועלול כמובן לגרום לדימוי עצמי נמוך ולתגובת שרשרת.

בסופו של דבר, ישנם מספר דרכים להתמודדות עם נשירת שיער ובנוסף להבנת הסיבות לנשירת שיער כדאי להתחיל ולפעול אל עבר מניעה מוקדמת של הנשירה. כי לתקן את מה שכבר נעשה קשה פי כמה מונים מטיפול מונע.

טיפולים שמכוונים הגברת מזון וסיוע לשיער שסובל – כגון טיפולי פלזמה, PRGF  , מזותרפיה,

מינוקסי – שמסיע יותר דם לאזורי הזקיקים – יכולים בהחלט לעזור כאשר אנו מדברים על נשירת שיער כתוצאה מלחץ טרואמה תזונה וכו – העזרה שהזקיק מקבל יכולה לסייע לו להישתקם ולחזור לצמיחה רגילה.

חשוב לציין כי שערות שנושרות כתוצאה מפעילות הורמונלית לא יוכלו להתשחזר בראש מטיפולים אלו מסיוע של מזון יזום לכיוון הקרקפת.

הם יכולים להאט את קצב הנשירה אבל לא יכולים לעצור את הפעילות ההורמונלית שמתרחשת בגוף.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן