השתלת שיער בחו"ל

השתלת שיער בחול המטופל מחזיק מראה לאחר ההשתלה

תוכן עניינים

מעל 80% גברים בישראל יסבלו מדילול שיער או התקרחות ברמות שונות במהלך חייהם.
יש גברים שתתחיל אצלם נסיגת שיער אגרסיבית בשנות העשרים לחייהם ויש גברים שהתהליך יהיה איטי יותר, ורק לקראת גיל ארבעים וצפונה תורגש נסיגה משמעותית. חלק מהגברים יקריחו לגמרי עד גיל ,45  חלקם יחוו נסיגה שתיעצר אחרי שאזור המפרצים יגדל ורק מתי מעט יזכו לשמור על מחלפות ראשם המלאות לאורך כל שנות חייהם. חלוקה עגומה זו של האוכלוסייה  לצד התחזית הפסימית שמנקרת על פדחתנו, הביאה כבר מאות אנשים לבצע השתלת שיער בחו"ל.  

איפה עושים השתלות שיער בחו"ל?

האמת שעושים בכול העולם ללא יוצא דופן, אך טורקיה נחשבת לבירת ההשתלות העולמית. השתלות שיער הן הליך קוסמטי יחסית קל, המעורב בתהליכים כירורגיים, וברוב המדינות בעולם מבוצע על ידי צוותים שאינם רופאים בליווי ופיקוח רפואי (במדינות המערביות יותר). לטורקיה מגיעים לביצוע השתלות שיער מכל קצוות העולם וההערכה במספרים היא של אלפי השתלות ביום ויותר שמבוצעות בטורקיה.

כאמור, טורקיה הוכתרה כמעצמה בינלאומית להשתלות שיער כבר לפני עשור ויותר, עם שלל כתבות בעיתונות ובחדשות וסלבריטאים רבים שעברו השתלת שיער באחד ממכוני השתלות השיער הגדולים. בטורקיה, בעיקר בערים הגדולות כמו איסטנבול, איזמיר ואנטליה, אפשר למצוא עשרות קליניקות פרטיות לביצוע השתלות שיער, כמו גם עשרות בתי חולים עם מחלקות גדולות וייעודיות לביצוע ההליך הקוסמטי הנחשק.

הרגולציה הרפואית בטורקיה מאפשרת לבצע השתלות שיער גם בקליניקות פרטיות ולא בהכרח בבתי חולים. ברוב המוחלט של מקרים אלו הפרוצדורה עצמה מבוצעת ברובה על ידי משתילים שהם לא רופאים!
אחת ההטעיות הגדולות בישראל היא העובדה כשמוכרים כביכול השתלות שיער בחו"ל על ידי רופאים, אך בטורקיה הכינוי דוקטור ניתן רק לשם כבוד ולא כמו אצלנו ובשאר העולם, שלא נעז לקרוא דוקטור למי שלא שאין לו רישיון לעסוק ברפואה.

דרג המשתילים בטורקיה עובר השתלמויות והכשרה מקצועית אקדמאית, בבתי ספר ייעודיים ללימודי השתלות שיער בטורקיה. לכן חשוב לוודא כי בקליניקה שאתם בוחרים יש תעודות סיום לימודים של השתלות שיער למשתילים שלכם. עיקר המיומנות בתחום ההשתלות נבנית על ידי עשרות אלפי מקרים שהמשתילים עושים בדרכם לדרגת משתיל ראשי. רובם צומחים מתוך דרג הטכנאים המלווים מאות ואלפי השתלות אצל משתילים ראשיים. אחרי שנים של השתלות, הם צוברים מיומנות, ניסיון ופרקטיקה ששווה יותר מכול תעודה שתלויה על הקיר. אנחנו יכולים לראות סגנון השתלה מאוד ספציפי של הטורקים, השתלות צפופות מאוד, מקסימום זקיקים בכל השתלה, שיטת זיגזג עדינה בקדמת הראש, החזרת קו שיער טבעי ומקצוענות אסתטית שיודעת להחזיר שיער הכי טבעי שאפשר. סמן נוסף לשליטה הגדולה של השיטה הטורקית היא שגם בארצות אחרות, חלקן רחוקות, ניתן לראות צוותים טורקיים שעובדים בהן. קליניקות רבות ברחבי העולם מעסיקות משתילים טורקיים או שולחים צוותים מקומיים שלה ללמוד ולהשתלם בטורקיה, ככל שהרגולציה מאפשרת להם.

גם לפקטור המחיר בטורקיה יש משמעות גדולה, והוא זה שבעצם הניע את תחום ההשתלה במדינה.
השתלת שיער היא תהליך ידני ארוך ומפרך המצריך גם אופי וגם סבלנות יתרה בביצוע רוב שלבי התהליך.
השתלה סטנדרטית יכולה לארוך בין 6 – 8 שעות עבודה, כך שבשל כוח העבודה הזול משמעותית בטורקיה התמחור של הפעולה בטורקיה הוא הנמוך בעולם.

קפריסין

קפריסין מחולקת לשני חלקים. בצד הטורקי שלה נמצאות שלוחות של קליניקות ומשתילים טורקים. בצד היווני שלה לעומת זאת, יש פחות אהדה לצוותים טורקים לכן נראה שם סגנון השתלה שיותר מתאים ודומה להשתלות של יוון, עם צוותים מקומיים. תעשיית ההשתלות בקפריסין בצד היווני פחות מפותחות מאשר בצד הטורקי. ישראלים שמחפשים אלטרנטיבה שהיא לא טורקיה בשל אילוצי ביטחון – שוטרים אנשי צבא קבע ביחידות מודיעין, קצינים, עובדים במפעלים מסוים – צריכים לשים לב היכן בקפריסין מציעים להם את השירות.

יוון

יוון אמנם נמצאת בשפל כלכלי גדול מאוד, אך בכל הנוגע להשתלת שיער אין ספק שהשוק המצומצם הזה בנסיקה מתמדת. עשרות ישראלים כבר טסו ליוון וביצעו השתלות שיער. שוק ההשתלות ביוון יכלול רופאים (אמיתיים) שמחזיקים קליניקות פרטיות לביצוע השתלות שיער. רוב הקליניקות הן מרפאות מעורבות לאסתטיקה רפואית, המנוהלות על ידי רופאים פלסטיקאים או רופאי עור ועל הדרך עושים גם השתלות. יש כמובן גם קליניקות ייעודיות להשתלות שיער. ליוונים יש סגנון השתלה מעט שונה, אירופאי יותר. נראה יותר השתלות מסגנוןDHI  שלא מחייבות גילוח של כל שיער הראש. גם שיטת התמחור שונה ביוון. בחלק מהמקומות המחיר יהיה תלוי כמות זקיקים, כלומר מחיר פר זקיק כך שההשתלה יכולה להגיע לעשרות אלפי יורו.

לסיכום, השתלת שיער יוצאות מישראל בעיקר לטורקיה גם בשל איכות ההשתלה וגם בשל המחירים הזולים בהשוואה להשתלות שיער בארץ.

איילת גייר – ככה משתילים שיער היום! 2127*

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן