השתלות שיער לגברים

השתלת שיער מהווה כיום את האופציה הטובה ביותר להשלמת השיער החסר על הראש – ולמעשה היחידה שיכולה להצמיח שיער באזור שהתקרח.

תוכן עניינים

בואו נעשה סדר בראש

"בסקרים שנערכו בארץ, כמעט 50% מהנשאלים דיווחו על רמה מסוימת של התקרחות".

יותר מכך, תופעת ההתקרחות הופכת לנפוצה בגילאים צעירים יותר מבעבר. כיום, גם גברים בתחילת ובאמצע שנות ה-20 לחייהם מגלים סימנים ראשונים של קרחות. מבט על גברים מבוגרים יותר יגלה כי כ- 80% מהגברים יקריחו במהלך חייהם.

לקרחת השפעה שלילית גבוהה על הביטחון העצמי ועל הדימוי העצמי. במחקר מקיף שנערך באירופה וכלל חמש מדינות שונות, 70% מהגברים ציינו את השיער כמרכיב משמעותי בדימוי העצמי שלהם, ו-62% טענו כי אובדן שיער עשוי להשפיע על ההערכה העצמית שלהם.

השתלת שיער מהווה כיום את האופציה הטובה ביותר להשלמת השיער החסר על הראש – ולמעשה היחידה שיכולה להצמיח שיער באזור שהתקרח.

מדובר על השתלה עצמית – השיער המושתל הינו של המושתל עצמו. מדובר בזקיקיםיחידות שמייצרות שיער בגופנו – הנלקחים מאזור העורף, מועברים מאזורים תורמים ומושתלים בקפידה באזורים הדלילים והקרחים. לאחר זמן לא רב מתחיל לצמוח שיער חדש במקום ההשתלה, בעל מראה בריא וטבעי לגמרי ממש כמו השיער המקורי.

אז למה בעצם גברים מתקרחים?

ברוב המוחלט של המקרים, התקרחות גברית טיפוסית תהיה מוגדרת – "כאלופציה אנדרו-גנית" – התקרחות גנטית. מדובר על פגם גנטי שמועבר בתורשה אשר בא לידי ביטוי ברגישות של זקיקי השערה בחלקו העליון של הראש, לאנדרוגן הגברי המצוי בגופו של הגבר. אותו חומר גורם להם להפסיק את פעילות צמיחת השערה התקינה ובצורה הדרגתית מפסיק לתפקד כלל. לכן, נראה נשירת שיער מואצת, דלילות בשיער ועד לראש קירח לגמרי.

נשירת שיער אצל גברים תופיע בנסיגה של השיער מקו המצח אחורנית, דילול של השיער עד התקרחות מלאה. לעיתים הנשירה תחל בנסיגה של מפרצים ותעצור שם ולעיתים תמשיך ותיסוג עד התקרחות מלאה.

סולם נורווד
<strong>בתמונה<strong> סולם נורווד תהליך הנסיגה הנפוץ המתחיל במפרצים נסוג מקו המצח ובהמשך מתפשט לכל אזורי הראש העליון כשכל החלקים מתחברים אנו מקבלים קרחת מלאה

האזור היחיד שלא נושר אצל רוב הגברים הוא אזור העורף בין האוזניים – והוא בעצם האזור ממנו קוצרים את התרומה להשתלה העצמית. זקיקי השיער באזור זה בריאים לחלוטין ועמידים בפני השפעות האנדרוגן הגברי ולכן השיער באזורים אלו ממשיך לצמוח בצורה רגילה ומלאה. 

סיבות שונות לנשירת שיער אל גברים נחקרו לאורך השנים. המסקנה אליה הגיעו החוקרים היא שילוב של נתונים גנטיים ורמות הורמונים בגוף. סביר להניח כי הגורם המכריע לתופעה מצוי בגנים. זקיקי השיער בקרקפת עוברים מחזור חיים: צמיחה      נסיגה      מנוחה      נשירה.

תופעת ההתקרחות היא התקצרות שלב צמיחת השערה והתארכות זמן המנוחה של הזקיק, דבר  המוביל לתהליך שנקרא "מיאטוריזציה", ההופך את השערה לדקה יותר ובהמשך גוררת דילול השיער בראש.

ההורמון העיקרי בזירת ההתקרחות הוא הורמון בשם – "דיהי – דרו – טסטוסטרון" – DHT. מקורו בהורמון הגברי טסטוסטרון – שעובר תהליך ביחד עם אנזים המכונה – אלפה 5 – רוד- קטאז.

הורמון ה-DHT  מכווץ את זקיקי השיער ומקשה על צמיחתם הבריאה. בשל העובדה כי הטסטוסטרון לא מפסיק לייצר DHT אבל בכמות שנקבעת על ידי מאפיינים תורשתיים ומשתנה מגבר לגבר,  גברים הם בעלי סיכון גבוה יותר לסבול מנשירת שיער מוגברת.

הורמון ה-DHT  ממלא שורה של תפקודים חשובים בגוף הגברי: הוא אחראי על סימני המין המשניים ועל מאפיינים נוספים של הגבריות, כמו שיער הגוף והזקן, מסת שריר, קול עמוק יותר, ועוד. לכן, תרופות שמעכבות נוכחות שלו (שמנסות לעזור בצמיחת שיער ועצירת נשירה) פוגעות במגוון תחומים אחרים עליו הוא אחראי.

אז מהו הפתרון הטוב ביותר נגד התקרחות?

כיום ידוע ומקובל לדבר על שלושה סוגי פתרונות לנשירת שיער והתקרחות של גברים:

  1. שימוש בתכשירים מקומיים – משחות/ ספריי

כגון: מינוקסידיל – בריכוזים שונים. שימוש מקומי על הראש פעמיים ביום.

יתרונות – תכשיר בטוח ללא תופעות לוואי משמעותיות.

חסרונות – זמן טיפול, שיער דביק ושמנוני, תכשיר פחות יעיל לאזור המפרצים, יכול לגרום ליובש וגירוי בקרקפת וגם לקשקשת עבה. לעיתים יכולה להופיע צמיחה של שיער באזור הפנים (פחות סימפטי לנשים), תלות בטיפול – בהפסקת הטיפול כל התופעות נעלמות – גם החיוביות.

  • טיפול תרופתי – כדורים ויטמינים

תרופות שמעכבות פעילות האנזים "אלפא 5 – רוד- קטאז". התרופה המוכרת ביותר בקבוצה זו של תכשירים הינה פינסטריד – בשמה המסחרי "פרופסיה" הניתנת בתדירות של כדור אחד ביום.

יתרונות – שימוש קל מאוד ונוח, החוסך "התעסקות" עם השיער. אפקטיביות גבוהה של עד 90% בעצירת נשירה ועד 65% בהתחדשות צמיחת השיער.

חסרונות – בקרב כ-2% מהמשתמשים בגיל 40 מופיעה ירידה בליבידו (החשק המיני) הגברי, ופגיעה בתפקוד המיני. הטיפול עלול לפגוע במהימנות בדיקת הסקר של סרטן הערמונית.

לאחרונה, התפרסמו מספר מאמרים שהראו כי עיכוב האנזים  דיהידרוטסטוסטרון בעזרת פינסטריד במינון גבוה הביא לעליה בשכיחות סרטן הערמונית בצורתו האלימה.

שימו לב: אף אחת משתי השיטות אינה מציעה פתרון לצמיחת שיער חדש וכיסוי אזורים שהתקרחו זה מכבר.

  • בשתי השיטות נדרש טיפול רצוף של חצי שנה עד שנה לפני שניתן לראות תוצאות ושניתן להעריך את יעילות הטיפול.
  • בשתי התרופות יש להקפיד על המשכיות הטיפול, שכן הפסקת השימוש תוביל לחידוש הנשירה במידה דומה לזו שנצפתה טרם התחלת הטיפול.
  • עלות כספית קבועה חודשית לטיפול.

השתלת שיער הינה אפשרות טיפולית נוספת, במרבית המקרים בתוצאות קוסמטיות מעולות. השיער המושתל נלקח מהחלק האחורי של הקרקפת, שם בדרך כלל אין התקרחות בקרב גברים הסובלים מהתקרחות גברית קלאסית.

השתלת שיער בשיטת FUE המסורתית מספקת תוצאות טבעיות לכל החיים ונחשבת לשיטת שחזור השיער המתקדמת ביותר.  תודות לטכנולוגיה המתקדמת עליה בנויה השיטה, כל זקיק שיער נשתל בכיוון, בזווית, ובעומק מוגדרים בכדי להגיע לתוצאות טבעיות ושיעור צמיחה מרבי של השיער המושתל. השערות המושתלות ממשיכות לצמוח ואינן נושרות לאורך כל חייו של המטופל.

המקצועיות והמומחיות של חברת איילת גייר, לצד הקפדה מקסימלית על כל הנהלים והפרוטוקולים הקשורים בתהליך, מבטיחים ללקוחותינו שיעור מרבי של צמיחה מחדש עם תוצאות טבעיות לגמרי.

לקריאה נוספת על שיטת הטיפול FUE המתאימה לגברים.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים:

השתלות שיער בישראל
ופתרונות מתקדמים לנשירת שיער שיקום, שימור וטיפוח
צרו איתנו קשר
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
דילוג לתוכן